Kto videl Coppolovu trilógiu Krstný otec s M. Brandom a Al Pacinom (r. 1972)? Všetci, určite. Trilógia je považovaná za „jeden z najlepších filmov“ všetkých dôb. Mimochodom, v tomto roku (2022) oslávila svoje 50-te výročie. Samotný Francis Ford Coppola sa osláv na Sicílii zúčastnil.
Kto chce atmosféru filmu zažiť na vlastnej koži, musí s nami ísť na Sicíliu a vyraziť po stopách Krstného otca. Všetko (na miestach, kde sa natáčalo) zostalo tak, ako bolo… doslova, zastal čas. Ikonické „mafiánske“ miesta s pitoresknými zákutiami. Film je silný fenomén.
Zopár „pikošiek“?
Mario Puzzo (1922-1999) si počas písania románu predstavoval Marlona Branda (1924-2004) ako jediného herca, ktorý by v prípade sfilmovania dokázal zahrať hlavnú postavu Dona Vita. Po vydaní románu mu sám napísal list.
Hoci štúdio Paramount Pictures malo veľký záujem o sfilmovnie knihy, námet odmietlo viacero režisérov. F.F. Coppola súhlasil s účasťou na projekte len preto, že bol zadĺžený a chcel zachrániť svoju nezávislú spoločnosť American Zoetrope per krachom.
Mafia si „vydupala“ pár úloh v komparze; ba niektorí bossovia zavítali počas nakrúcania priamo na pľac (na kontrolu). Traduje sa, že Al Pacino (Michael Corleone) a Marlon Brando (Vito Corleone) s nimi trávili istý čas medzi nakrúcaním a „odkukali“ od nich gestá a štýl vystupovania.
Ponuku zahrať si Michaela Corleoneho (Al Pacino) dostal ako prvý Jack Nicolson. Odmietol ju so slovami: „bude to dobrý film; ale Indiánov by mali hrať Indiáni a Talianov Taliani“.
Snímka získala šesť nominácií na Oscara; získala troch: Cena za najlepší film; Cena za najlepší herecký výkon (Marlon Brando); Cena za najlepší neoriginálny scenár pre Maria Puza a Francisa Forda Coppolu.